1 – 15 juillet 2013
ouvert sur rendez-vous
Vernissage le 1er juillet à partir de 20h
ouvert sur rendez-vous
Vernissage le 1er juillet à partir de 20h
Amélie Darne est née en France en
1985. Après des études politiques, elle s’oriente vers l’urbanisme, milieu dans
lequel elle gagne de l’argent avec la
difficulté de n’avoir qu’un goût très modéré pour le droit et la démocratie
actuels. Engagée sans réponse dit-elle, elle produit des œuvres éphémères
qui ont la particularité de disparaître
non seulement dans leurs expressions mais aussi et surtout de la mémoire spéculaire
de l’histoire. En un mot, il n’y a pratiquement
aucun document, preuve ou résidu informatif qui survivent à ses travaux,
reprenant en un contre pied jouissif les thèses de Neil Postman dans « Se
distraire à en mourir ». Et répétant, à qui veut l’entendre, l’écartèlement
qui s’intensifie depuis les années 40 entre la biographie spéculative et la
biographie interrogative, exigence de la stratégie économique ultralibérale, du
management et du marketing. Pour Cave Canem elle présente une pièce qui porte comme
titre Sans réserve. Il s’agit d’une installation
minimale qui convoque le plan et la surface sous un aspect monumental bien
qu’extrêmement léger ainsi qu’une phrase prophétique
taguée en blanc aux murs. A la fin de l’exposition, seuls subsisteront sur
la page du site internet de la galerie
ce texte, un nom, une date et une photographie prise toutes lumières éteintes.
Vous pouvez consulter « cœur
de foire » un autre travail d’Amélie Darne à cette adresse :
http://droitdecites.org/wp-content/uploads/en-projets/C21ameliedarne.htm
fF
_______________________________
http://droitdecites.org/wp-content/uploads/en-projets/C21ameliedarne.htm
fF
_______________________________
AMÉLIE DARNE / Fenntartás nélkül
2013. július 1 - 15.
megtekintés előzetes időpontegyeztetés után
megtekintés előzetes időpontegyeztetés után
Megnyitó 2013. július 1-jén este
8-tól
Amélie Darne 1985-ben született
Franciaországban. Először politikai tanulmányokat folytatott, majd az
urbanisztika iránt kezdett érdeklődni. Most éppen ezzel keresi a kenyerét, bár nemigen
tud azonosulni a jelenlegi jogi állapotokkal és a demokrácia mai
formáival. Amélie Darne elkötelezettnek
tartja magát, de nem vár semmire,
és olyan tűnékeny alkotásokat hoz létre, amelyek nemcsak hogy nem
maradnak fenn, a történelmi emlékezetből is kitörlődnek. Vagyis gyakorlatilag semmi sem marad utánuk,
semmiféle dokumentum vagy információs anyag, amely bizonyítaná létezésüket.
Amélie Darne kiforgatja, de egyúttal alá is támasztja Neil Postman tételét,
amelyet Amusing Ourselves to Death ('Szórakozás mindhalálig') című
művében fejt ki, és felhívja a figyelmet arra a
szakadékra, amely az élet(rajz) mint konstrukció és mint rákérdezés
között mindig is fennállt, és a negyvenes évek óta egyre mélyül, mert az
ultraliberális gazdasági stratégiák, a marketing és humán erőforrásgazdálkodás
logikája ezt kívánja. Amélie Darne itt kiállított munkájának a Fenntartás
nélkül címet adta. Tulajdonképpen egy olyan letisztult installációt
láthatunk, amely a terv és felület monumentalitását és egyszerűségét idézi
meg. Az installáció része egy
fehérrel a falra festett prófétikus mondat is. Ez a szöveg, a művész
neve, egy dátum és egy sötétben készült felvétel marad majd csak meg a
kiállításból a galéria honlapján.
Amélie Darne A vásár szíve című
munkáját a következő honlapon láthatják:
http://droitdecites.org/wp-content/uploads/en-projets/C21ameliedarne.htm
http://droitdecites.org/wp-content/uploads/en-projets/C21ameliedarne.htm
fF | Tóth Réka fordítása